23 Şubat 2016 Salı

Kitap Yorumu - İnsan Ne İle Yaşar? - Tolstoy



Adı: İnsan Ne İle Yaşar?
Türü: Hikaye
Sayfa Sayısı: 103
Yayınevi: Eğitim Kitabevi
Basım Yılı: 2010



Merhaba! Bu ay 3 kitap okuduğumu söylemiştim sizlere Son Ada hakkında yorum yazısı yazdıktan sonra sıra okuduğum diğer kitaba yani İnsan Ne İle Yaşar?'a geldi, bu eser klasiklerden biri malum, hem de ne klasik! Ama benim klasiklerle aram hiç iyi değildi desem.. Hemde üniversite yıllarına kadar.. Hep kitap okumayı çok seven biri olmuşumdur ama uzun yıllar çağdaş yazarları okumayı seçtim, bunun nedeni kimsenin beni yönlendirmemiş olması ve benim de klasik eserlerin aslında insana ne kadar çok şey kattığını farketmemem olabilir.. Biraz geç farkına varmış olsamda anlıyorum ki önce klasik eserler okunmalı, hatta küçük yaşlarda.. Belki daha anlaşılır ve daha kısa eserlerle başlanabilir böylece okumak ve okumayı sevmek kolaylaşır ama öncelik her zaman bu eserler olmalı çünkü bize kattıklarını çağdaş eserlerle doldurmamız mümkün değil maalesef..



Neyse.. Kitaba gelecek olursak, 4 tane hikayeden oluşuyor eser ve bu 4 hikaye de aynı amaca hizmet ediyor.. Aslında bu hikayelerin en az 2'sini hayatımızın bir bölümünde mutlaka duymuşuzdur ya da sosyal medya da bile okumuş olabiliriz.. Burda hikayelerin içeriğinden bahsetmem pek doğru olmaz, okumak isteyenler için ancak şunu diyebilirim, hikayelerin hepsi erdem nedir? Neden gereklidir? sorularına cevap veriyor ve sevgiyi neden içimizde büyütmeliyiz?.. Hikayeler çocuklarımıza, öğrencilerimize anlatıcağımız kadar eğitici.. Hayatımızın herhangi bir döneminde açıp okursak yol gösterebilecek türden. Bize değerlerimizi yeniden hatırlatıcak zamansız hikayeler bırakmış Tolstoy..

Hikayeler de şöyle: 

                                                                1.İnsan Ne İle Yaşar?
                                                                2.Üç Soru
                                                                3.İnsana Ne Kadar Toprak Lazım?
                                                                4.Efendi İle Uşağı

Size hikayelerin birinden (Üç Soru) bir kesit aktarmak istiyorum, "Bundan sonra şu gerçeği unutmayın; tek önemli vakit vardır; içinde bulunduğunuz an. O an en önemli vakittir, çünkü sadece o an elinizden bir şey gelebilir. En önemli kişi, kiminle beraberseniz odur, zira hiç kimse bir başkasıyla bir daha görüşüp görüşmeyeceğini bilemez ve en önemli iş iyilik yapmaktır, çünkü insanın bu dünyaya gönderilmesinin tek sebebi budur."

Ben uzun zamandır okulumuzun kütüphanesine göz dikmiş bir öğretmen olarak bu kitabı da kütüphaneden ödünç aldım ve daha pek çok klasik eseri de okumak niyetindeyim.. Muhtemelen onları da en kısa sürede blogta paylaşıcam. Birde şunu eklemek istiyorum; ne zamandır öğrencilerime değerler eğitimi kapsamında eğitici hikayeler paylaşmak istiyordum, sanırım sonunda aradığımı buldum :) Öğretmen kitap kurtlarına duyurulur! :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder